Les Châteaux de la Loire

Ostanio dożo się u mnie dzieje, w związku z tym moje ograniczone wizyty w sieci.
Tak chyba będzie przez okres letni.
Wolny czas staram się wykorzystać na sportowo, a weekendy w odwiedzanie pobliskich miejsc.
Przede mna ostani miesiac pracy, a potem jedna wielka niepewność...
Tymczasem zabieram Was na mala podroż w okolice Blois.
Spontanicznie na poprzedni weekend wybraliśmy się nad Loarę, by pozwiedzać kilka zamków.
Od dawna chciałam się tam wybrać, koniecznie z rowerami.

Nasz obóz (namiot, zbyt pozno wzielam sie za szukanie hotelu), rozbiliśmy
 niedaleko uroczego miasteczka Bloi
Miasteczko urocze (zreszta nie jestem obiektywna, bo kocham wszystkie male francuskie miesciny).

Poza zamkiem i przechadzka po mieście,  warto udać sie do Dom Magii. W Bloi urodzil sie slynny magik Robert Houdin. Mozna tam podziwiać pamiątki z nim związane i maszyny, które wykorzystywał w swoich pokazach.

Z miasteczka udaliśmy sie wzdłuż Loary, a później przez las do zamku w Chambord.

Zamek Chambord jest wielkim dziełem architektury renesansu,  podobno Leonardo da Vinci był bezpośrednio zaangażowany w projekt zamku. Przypisywany jest mu projekt spiralnej klatki schodowej, w której dwie spirale schodów skręcają w tę sama stronę, ale nie krzyżują się ze sobą a zakończona jest latarnią w formie wieży, którą można dokładnie obejrzeć na dachu zamku również udostępnionym do zwiedzania.

Wokol zamku piekne tereny w sam raz dla tych, którzy lubią spędzać czas na dwóch kolkach.
Planowaliśmy udac sie tego samego dnia jeszcze do Chaverny, niestety zgubiliśmy sie gdzieś w lesie i musieliśmy przełożyć na niedziele.
Mimo wszystko byl to bardzo udany dzień.
Przejeżdżaliśmy przez małe urocze wsie, lasy i pola. Na koniec dnia liczniki pokazały ponad 60 km.

W najbliższym czasie pojawi sie druga cześć wypadu!
Milego dnia!

1. pamiętam ten zamek, ale chętnie bym wróciła ;)

1. Polecam! Ja na pewno jeszcze wroce w te rejony :) Zobaczylismy zaledwie kilka, a Loara dluga :) Ale bedziemy dawkowac sobie stopniowo.

2. Po tych zdjęciach to i ja pokochałam malutkie mieściny francuskie ;-)....a jakie cudne okienniczki w tych wiejskich domkach ;-). Buziaki i dobrego dnia ;-)

3. Piękne miejsca! A ten domek z kamieni, to po prostu marzenie :)

1. No nie?! Fajny! Uwielbiam takie domki i okiennice itd; W Burgundii tez takich mnostwo

4. cudowne zdjęcia,pogoda wymarzona na wyprawę.
    pozdrawiam Cię sedecznie

1. Dokladnie:) Nawet ciut za goraco, ale nie wypada narzekac. Wycieczka udana.

5. Piękne miejsce :) Trzeba przyznać, że Francuzi to mają te swoje zabytki i ogrody w idealnym stanie i porządku :) Cudowności!

1. Mozna trafic na piekne miejsca, kosciolki, ktore popadaja w ruine... Zamki nad Loara, to jedna z najczesciej odwiedzanych atrakcji we Francji, wiec inaczej byc nie moze. Choc nad oznaczaniem tras rowerowych mogliby jeszcze popracowac...